Wednesday, November 24, 2010

Nowości ciąg dalszy

W projekcie pojawiły się kolejne nowości. Większość można zauważyć na poniższym screenie z edytora.


Zaczął działać system wyświetlania właściwości zaznaczonego obiektu. Póki co jest to tylko podgląd ale już niedługo będzie można przy pomocy niego edytować właściwości. Kolejna spora zmiana to pojawienie się terenu, póki co generowany jest on z bitmap i przez jakiś czas w takim stanie pozostanie.

Kolejna ciekawostka to, że w końcu istnieje coś takiego jak zaznaczanie wielu obiektów. Ułatwia to bardzo tworzenie sceny. Wystarczy zaznaczyć obiekty i albo przekształcić obiekty albo przy transformacji przytrzymać SHIFT aby uzyskać ich kopie.

Sunday, November 21, 2010

Gra

W pracach nad silnikiem i edytorem nie zapominam, że wszystko to robię w celu stworzenia gry. Dlatego dzisiaj ukończyłem pierwszy etap prac nad grą. Jak widać poniżej udało mi się załadować scenę stworzoną w edytorze bezpośrednio do gry.


Ze strony kodu wymagało to jak zawsze trochę pracy ale jak to bywa w programowaniu lepiej wykonać takie rzeczy nie czekając za długo gdyż czym dłużej się zwleka tym więcej rzeczy do przerobienia. Aktualny system gry wygląda w uproszczeniu tak :


Poszczególne kolory oznaczają warstwy aplikacji. Jak widać gra i edytor współdzielą systemy silnika gry, dzięki temu raz napisany kod działa dla obu tych "tworów". Pojawia się jednak kwestia późniejszego wykorzystania silnika w innych produkcjach, z tego powodu właśnie powstała warstwa przejściowa pomiędzy silnikiem gry a plikiem wykonywalnym. W "Game DLL"  będą definiowane obiekty gry w niej znajdą się definicje obiektów przedmiotów, mechanika oraz inne obiekty tego typu. Później podczas ładowania edytora całość zostanie załadowana do późniejszego użycia w lokacjach.

Wednesday, November 17, 2010

Ciąg dalszy prac

Ostatnie parę dni poświęciłem głównie na rozważania nad algorytmem zarządzającym geometrią który planuję realizować w ramach pracy mgr. Udało mi się jednak znaleźć trochę czasu i tak oto poprawiłem system zarządzający obiektami. Doczekał on się podziału na foldery które znajdują się w katalogu roboczym.


Przy tej okazji przekonałem się, że biblioteka Qt była słusznym wyborem jeśli chodzi o edytor:] Do pracy zaprzęgłem system wyrażeń regularnych który udostępnia. W ten sposób nie muszę dołączać dodatkowych bibliotek z których korzystał bym właściwie tylko w edytorze.

Nowy system umożliwia dwa sposoby filtrowania. Pierwszy jest to struktura folderów natomiast drugim który odnosi się tylko do aktualnej listy jest wyszukiwanie (pole tekstowe na górze). Dzięki zastosowaniu takiego lokalnego przeszukiwania cały system powinien się sprawdzać nawet przy sporych zbiorach obiektów :]

Sunday, November 14, 2010

WRE

W ostatnich miesiącach rozpocząłem pracę wiec trochę mniej czasu pozostało na programowanie. Jednak udaje mi się go trochę wygospodarować. I tak poza kursem CUDA który realizuję na uniwerku. Moim głównym zajęciem jest tworzenie WRE jest to mój silnik wyposażony dodatkowo w edytor. Póki co nie ma za bardzo co pokazywać bo głównie poświęcam się rzeczą mało widocznym ale systematycznie w miarę dorzucam nowe rzeczy.

Ostatnimi czasy zajmowałem się trochę systemem materiałów który doczekał się w końcu dziedziczenia :] pomaga to wielce w tworzeniu nowych materiałów. Zmienił się również system OCtree który w razie potrzeby potrafi się już rozszerzyć (w stosunku do wejściowego obszaru).

No i dość dynamicznie rozwija się również edytor. Jak widać na screenie jestem już w stanie stworzyć prostą scenę jednak jeszcze dość długa droga zanim będzie można w nim łatwo i wygodnie tworzyć lokacje gry.