Monday, January 10, 2011

Trochę o tym co zrobiłem i co planuję.

No więc mija kolejny pracowity tydzień. Trochę czasu na wszystko brakuje no i dlatego trochę mniej jakichś bardziej widocznych zmian. A co się zmieniło: 

Doszły nowe animacje/czynności postaci. Dopracowałem trochę fizykę, oraz poczyniłem dość spore zmiany jeśli chodzi o wyświetlanie grafiki. Aktualnie pracuję nad uzyskaniem jak największą zgodność z nowym standardem OpenGL. Czyli mówiąc prosto pozbywam się całego forward renderingu.

Powoduje to wiele zmian, materiały stały się teraz podstawą funkcjonowania całego silnika. Musiałem przebudować system rysowania geometrii pomocniczej gdyż stary system dość mocno zamulał całość. Wizualizacje fizyki i obiektów śmigają teraz, aż miło :] 

No i co mnie jeszcze czeka: przebudowa fontów, wsparcie do dynamicznych obiektów np. systemów cząsteczkowych. Stworzenie jakiegoś sensowniejszego sposobu na wyświetlanie geometrii. Gdyż na chwilę obecną mam wrażenie że, posiadam jeszcze zbyt małą kontrolę nad tym wszystkim.

Czekają mnie też trochę mniej przyjemne rzeczy w stylu : skrypty i znalezienie pewnego uciążliwego błędu który zaczął mnie prześladować. A jest on kluczowy, gdyż uniemożliwia mi on realizacje projektu na pracę magisterską w oparciu o silnik.

Sunday, January 2, 2011

L.B.A Remake: preview 2

Święta, święta i po świętach zawitał już nawet nowy rok.

I tak wprzerwie świątecznej się: obijałem. Z gry powstało niewiele zmienił sie za to edytor. W ostatnim czasie wprowadziłem parę poprawek które od dawna chciałem wprowadzić. Pojawio się w końcu normalne dodawanie obiektów, teraz mam już podgląd gdzie mam wstawiać nowo dodany obiekt możliwe też jest anulowanie tej operacji. Zmienił się sposób obsługi fizyki dzięki czemu obiekty nie muszą już być tylko boksami. Ogólnie zmian jest dużo ale w praktyce wszystkich nie pamiętam.

Zmieniła się też lokacja na której grę testuję. Zaczyna ona przypominać coraz bardziej grę. Poniżej znajdziecie pokaz z nowej wersji gry. Mam nadzieję, że zmiany się spodobają :]