Saturday, March 19, 2011

Little Big Adventure: Preview 6

Tym razem wyszła trochę dłuższa prezentacja ale wydaje mi się, że nie powinno wam się nudzić oglądając ja :] więc nie będę już przeciągać oto pokaz nr. 6 :

Sunday, March 6, 2011

Little Big Adventure


No więc na koniec dnia mała aktualizacja projektu. Tym razem może trochę mniej zmian niż ostatnio ale poza graficzną stroną projektu zmieniło się bardzo wiele :] co dobrze wróży na przyszłość. Więc jak widać projekt ciągle się rozwija.

Trochę o tworzeniu gier

Ostatnimi czasy miałem okazję poprzeglądać trochę produkcji na www.indiedb.com i zauważam pewną tendencje. Większość produkcji korzysta z UDK i nie mówię tutaj o jakichś większych produkcjach ale często nawet małe gry z niego korzystają. I co w tym złego pewnie się zapytacie, silnik z górnej półki za darmo (do niekomercyjnych zastosowań) więc czemu nie skorzystać.

No więc przytoczę tutaj bardzo fajny post na blogu http://www.magicalwasteland.com/ a mianowicie
http://www.magicalwasteland.com/mw/2007/6/17/why-not-just-use-unreal.html (Polecam przeczytać również komentarze). No ale do czego zmierzam post ten ma już blisko 4 lata a mentalność twórców gier ciągle się nie zmienia. Teraz do UDK ma dostęp każdy śmiertelnik i mam wrażenie, że duża część z tych śmiertelników uważa, że tworząc grę na tym silniku ich gra będzie lepsza, fajniejsza i uda im się ją na pewno zrobić.

Niestety rzeczywistość jest trochę inna ludzie którzy myślą, że silnik załatwi za nich tworzenie gry są w błędzie. Silnik to tylko narzędzie które można wykorzystać i stworzyć coś fajnego lub po prostu zmarnować jego potencjał. I tak się niestety dzieje najczęściej, że widzimy proste prezentacje na UDK które wykorzystują tylko w minimalny stopniu to co oferuje to narzędzie.


I przyznam szczerze, nowa prezentacja gry "Elpis Blender game" którą można zobaczyć powyżej wywarła na mnie dużo większe wrażenie niż większość produkcji indie które widziałem opartych na UDK. A oglądałem ich już trochę i nigdzie nie widziałem takiej różnorodności, tylu elementów rozgrywki. A jeśli ktoś powie mi, że jego gra na Unrealu wygląda lepiej (to z drobnymi wyjątkami) stwierdzę, że gdyby autor tej gry robił ją na udk to zapewne była by ona na poziomie którego nie powstydziło by się wiele profesjonalnych studiów developerskich. Bo ja sam nigdy bym się nie spodziewał, że w BGE można, aż tak wiele osiągnąć więc co dopiero jakby osoba taka pracowała na UDK.