Fizyka

No wiec tym razem napomnę co nieco o bibliotece fizycznej.

Nie tak dawno zacząłem rozwijać umiejętności wobec kolejnego aspektu tworzenia gier. A jako, że z fizyki jakoś nigdy nie byłem orłem no to i tym razem było z nią ciężko. No ale do tego dojdziemy za chwilę. Jako, że kiedyś miałem okazję podczepiać newtona do jednej ze swoich aplikacji edukacyjnych (uczyłem się na niej obsługi silnika OGRE) i niestety miałem z nim dość sporo problemów dlatego tym razem zdecydowałem się na bibliotekę bullet (http://www.bulletphysics.com/) w wersji v2.73.

Początki były dość ciężkie jak to zawsze z nową biblioteką ale już po chwili wszystko zaczęło wychodzić i byłem bardzo zadowolony z efektów pracy. Biblioteka jest naprawdę porządnie napisana a z tego co widziałem bardzo konsekwentnie utrzymana jest również składnia kodu. Niektórym może na początku nie przypaść jednak do gustu odwoływanie się do elementów wektorów w następujący sposób:
  • vector.x();
  • vector.setX(value);
  • itp.
Mnie osobiście jednak ta składnia odpowiada. Biblioteka ta też posiada dość obszerną bazę przykładów które naprawdę są ogromną bazą wiedzy o implementacji poszczególnych efektów.

No i niestety tutaj sielanka się kończy po pobraniu Api Reference okazało się że jest ono bardzo niekompletne, brakowało opisów bardzo wielu funkcji a te które się znalazły tam również pozostawiają wiele do życzenia. Na chwilę obecną nie obejmuje ono również elementów dodanych w najnowszym wydaniu. Niestety problem dotyczy również Wiki która jest małą pomocą przy nauce obsługi tejże biblioteki. Plusem jest, że biblioteka posiada rozbudowane forum oraz poprawę dokumentacji w TO DO.

No więc na chwilę obecną po około 1-2 tygodniach pracy na tej bibliotece stwierdzam, że jest ona naprawdę porządna i posiada ogromne możliwości. Sama implementacja jej również nie jest bardzo skomplikowana co jest ogromnym plusem. Niestety braki w dokumentacji i tutorialach bardzo dokuczają podczas pisania.

Dlatego polecam tą bibliotekę wszystkim gdyż jest ona naprawdę fajna lecz ostrzegam, że nauczenie się jej obsługi nie będzie łatwe.

Comments

Popular posts from this blog

Query commands execution

Hierarchy - UI improvement

W.U. 0x20